Bir duayen, bir işletme / Chef Edward’s Cafe & Restaurant, Cavidan Boz
Edward’s Coffee, 2000 yılında, Trabzon’da yerli bir firma olarak restoran, kafe ve otellere; pazarlama, satış ve catering hizmeti vererek hayata başladı.
Türkiye’deki ilk şubesini Forum Trabzon AVM‘de açan Edward’s Coffee’nin Türkiye yatırımını üstlenen Bora Numanoğlu önderliğinde, alt yapı ve kurumsallaşma çalışmalarının ardından şubeleşme süreci başladı. Edward’s Coffee, 2007 yılından bu yana, 20 yıla yakın kahve tecrübe ve bilgi birikimini, franchise sistemiyle, yatırımcılarla paylaşmaya ve büyümeye devam ediyor. Bugün, en iyi kahve çekirdeklerini, üreticiden, toprağından alarak modern kavurma teknikleriyle 9 şubesi ile müşterileriyle buluşturuyor.
İstanbul’daki tek mağaza olma özelliğini taşıyan Chef Edward’s Cafe&Restaurant, tüm diğer mağazalar gibi “daima en iyisi” ilkesiyle yola çıktı. Geniş ürün seçenekleri ve farklı damak tatlarına hitap eden, zengin mutfağıyla ve sunumlarıyla da göz dolduran Chef Edward’s Cafe&Restaurant, yoğun iş temposunun stresinden uzaklaşmak isteyen konuklarına keyifli bir mola imkânı sunuyor.
Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?
2014’ün Haziran ayında, Kozyatağı’nda 126 m2’lik bir alanda snack mutfak konseptiyle hafif aperatif atıştırmalar sunarak hizmete başladık. Çocukluk hayalimdi işletmecilik… 2017 Haziran itibariyle de önceki mekânımızın hemen karşısına, Byotell Hotel İstanbul’un altına taşındık.
Byotell Hotel İstanbul ile aldığımız ortak kararla misafirlerimizin taleplerine daha kaliteli cevap verebilmek adına yaklaşık 550 m2’lik alanımızda dünya mutfağına Türk mutfağını da ilave ederek konseptimizi genişlettik. Yiyecekte 100’den fazla, içecekte ise 117 çeşitten fazla ürün seçeneği sunuyoruz. Hem dışarıdan gelen misafirlerimize hem de otelde konaklayan müşterilere geniş ürün yelpazesine sahip seçeneklerimizle başarılı bir hizmet veriyoruz. İstanbul’da bulunan diğer restoranlara göre farkımız şu; en iyisini ve en temizini uygun fiyat politikasıyla misafirlerimizle buluşturmak… Kendimizin tüketmeyeceği hiçbir şeyi misafirlerimize sunmuyoruz.
Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?
Başarının temel sırrı, işyerinde, çalışan personelden daha çok bulunmak… İşletme sahibi olarak tüm ekiple koordineli çalışmak, her türlü sorunu ve talebi en kısa zamanda çözmeye yönelik yaklaşımlar geliştirilmek de işletmeyi başarıya götüren etkenlerdendir.
Biz, çalışanlarımızın rahatlığını ve mutluluğunu son derece önemseyen bir işletmeyiz. Giydikleri kıyafetin kumaşına kadar özel tercihler yapıyoruz. Konukların rahat edebileceği atmosfere sahip alanlar oluşturduk burada… Mutlu çalışan, mutlu müşteri; mutlu müşteri, mutlu işletme zincirini önemsiyoruz.
Chef Edward’s Cafe & Restaurant olarak kendini geliştirmek isteyen gastronomi ve mutfak sanatlarıyla ilgilenen öğrencilere hem serviste hem de mutfakta fırsatlar sunuyoruz. Okullarla işbirliklerimiz oluyor. Bu anlamda sektöre artı değerler sağladığımız kanaatindeyim.
Yeni girişimci adaylara birçok tavsiyede bulunabilirim. Bütçe planlamasını takiben işini severek yapmaları ve sabırlı olmalarını öneriyorum. Yapılacak olan yatırım kadar artı bütçelerinin olması gerekiyor. İşin başında kendileri bulunamayacaksa asla bu işe girişmemelerini tavsiye ediyorum.
Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?
Dışarıdan ne kadar kolay görünürse görünsün, birçok zorluğu da içerisinde barındıran bir alan yeme-içme sektörü… Ürün alımlarındaki rakamların sürekli artışta olması ve yüksek vergiler sektördeki temel sorunlarının başında geliyor. Sektörün geleceğiyle ilgili olarak iyimserim. Çalışan kazanır, çalışmayan kaybeder.
Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?
Arkhe’yi tercih etme sebebimiz ekibin bizi ve ihtiyaçlarımızı çok iyi anlayıp, çözüm odaklı ilerlemeleri oldu. İşyerinde olmadığımız zamanlarda sistem üzerinde sanki işyerindeymişiz gibi kontrol sağlayabilmek, geçmişe dönük raporları inceleyebilmek, ürün satışını gözlemleyebilmek ve nakit akışını eksiksiz olarak dengeleyebilmek bizim için büyük kolaylık. Öncesinde iyiydi. Arkhe ile çok çok daha iyi…
Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?
Aradığımız zaman bant kaydı yerine direkt muhatap bulabilmek Arkhe’nin en özel yanı bizce... Yaşadığımız herhangi bir sorunda pozitif bir yaklaşımla hızlı çözümler üretilmesi bize önemli ölçüde fayda sağlıyor.