Bir duayen, bir işletme / İkbal Lokantacılık Franchise Direktörü, Bukan Ünal
Bize işletmenizden kısaca bahseder misiniz? Ne zaman kuruldu, bu işe girerken ne düşündünüz? İşletmenizi diğer işletmelerden farklı kılan en önemli özellik nedir?
1922 yılında Afyon’da mütevazı bir Anadolu lokantası olarak başlayan İkbal’in öyküsü, bugün kalitenin, lezzetin, güvenin ve dürüstlüğün adı olarak sürüyor.
İkbal, 1989 yılında Afyon – İzmir Karayolu’nda hizmete açılan Dinlenme Tesisleri, 1990’lı yılların başlarında ise, kurduğu lokum ve et üretim tesisleriyle, başta sucuk ve pastırma olmak üzere geleneksel tadı koruyarak ürettiği ürünlerle, sektöründe aranan ve güvenilen bir marka olma yolunda büyük başarılara imza atmıştır. 2000’li yıllar ise İkbal’in büyük kentlere taşındığı, birbiri ardına açılan restoranlarla Türkiye’nin en büyük yerli lokanta zinciri haline geldiği bir dönemin başlangıcıdır.
Başarınızın sırrı nedir? Bu sektörde iyi işler yapabilmek için neler gerekiyor? Sektöre girmek isteyen yeni girişimci adaylarına ne tavsiye edersiniz?
İkbal’ in başarısının sırrı, günümüz piyasasına gelenekçi anlayış ile bakarken, yenilikçi fikirlere de açık olmasında yatmaktadır. İkbal, kaliteden ödün vermeyen anlayışı ile teknolojik alt yapısını sürekli günümüze uyarlayarak, fabrikasında ürettiği ürünleri Türkiye’nin dört bir yanına kendi lojistik alt yapısı ile ulaştırmaktadır.
Sektörde iyi işler yapmanın yolu özgün olmaktan geçiyor. ‘Doğru olduğuna inandığın şeylerin peşinden git ve asla vazgeçme…’ sözünden hareketle sektöre yeni adım atacak girişimci adaylarına markaların başarı hikâyelerini okumalarını, sektörün ihtiyaçlarına göre planlama yapmalarını ve markayı hedeflerine ulaştıracak doğru insanlar ile çalışmalarını öneririm. Çünkü başarı tesadüf değildir.
Sizce, yeme içme sektörünün en temel sorunları nelerdir? Sektörün geleceğiyle ilgili iyimser misiniz, yoksa karamsar mı? Neden?
Aslına bakarsanız en temel sorun taklitçilik. Başarılı olmuş yeme içme sektörü oyuncuları hep diğerleri tarafından taklit ediliyor. Müşterideki kaliteyi ucuza alma arzusunu yok edemezsiniz. Bu taklitçiler de ne yazık ki orijinalini taklit ederek daha ucuza pazarlamanın peşindeler. İşte sorunlar burada başlıyor. Kaliteliyi ederine satmak zorlaşıyor. Gelecekle ilgili her zaman iyimserim. İşini doğru yapan markalar olduğu sürece yeme içme sektörü her daim krizlere göğüs gerecektir.
Arkhe’yi tercih etme sebebiniz ne oldu? Bu tercihiniz işletmenize ne kazandırdı? Öncesini ve sonrasını değerlendirebilir misiniz?
Arkhe ile tüm satış süreçlerini yönetebildiğimiz gibi Denge Web Portal Modülü sayesinde de günlük siparişleri online sistem üzerinden merkeze kolayca alabiliyoruz. Merkezi raporlama ve tüm verilerin online olarak yönetilebilmesi Denge Konuk Ağırlama Sistemi’nin kazandırdığı en önemli avantajlar.
Arkhe’nin müşteri odaklı yaklaşımı, tercih edilirliğini artıran faktörler arasında yer alıyor. Hangi konuda ya da ne için raporlama talebimiz olursa bunu Arkhe’nin çözümleriyle kolaylıkla sağlıyoruz. Her bir detayın eksiksiz ve özenli çalışıyor olması büyük bir rahatlık.
Sizce, Arkhe’yi rakiplerinden ayıran en büyük özellik nedir?
Arkhe, samimidir. İhtiyacınız olduğunda, her zaman karşınızda bir muhatap bulursunuz ve talepleriniz hızlıca çözüme kavuşturulur. Ayrıca rakiplerine göre yatırım maliyetleri çok daha uygun.
Yerel bir yazılım olmasının yanı sıra kullanıcı dostu çözümlere sahip. Sisteminin son derece kolay bir ara yüzü var. İlgili bir ekiple sınırsız destek alabilmenin konforunu daima hissediyorsunuz. Arkhe ile çalıştığımız için çok mutluyuz.