Bulut Mutfak Nedir?
Başka yerlerde tüketilmek üzere pişirilen yemeklerin yapıldığı mutfaklar… Bir başka deyişle sadece paket servis çalışan restoranlar… Sanal, hayalet, karanlık mutfak –çünkü İngilizce’de Dark Kitchen olarak anılıyor- gibi isimler de kullanılabilir, ama sektörümüz en çok ‘bulut’u sevdi.
Özellikle Covid-19 salgınıyla dünyanın her yerinde derin yara alan yeme - içme sektörünün hem yeni iş modeli hem de kurtarıcısı gibi görünüyor dersek yanlış olmaz.
Aslına bakarsanız, doğuşunu kolaylaştıran teknoloji. Ancak büyük ivme kazanmasını sağlayan Koronavirüs oldu. Dijitalleşme ile online sipariş alan ve paket servis yapan firmaların başarısıyla başlayan, özellikle kısıtlama döneminde tamamen paket servise dönen yeme – içme sektöründe, salgın süreciyle müşteri-restoran arasındaki temasın neredeyse kalkmasıyla büyüyen bir alt sektör.
Bu yeni iş modeli tüketiciye hijyen ve konfor sağlıyor, zaman kazandırıyor. Siparişinin bir bulut mutfak tarafından hazırlandığını bile bilmiyor kimi zaman.
Yatırımcı açısındansa avantajları çok. Yemek Sepeti gibi online sipariş siteleri sayesinde müşterileriyle kolayca bağlantı kurabiliyor, ayrıca bir ekip, ekipman, mekân kira-dekorasyon stresi ve maliyeti de yaşatmıyor.
Bir bulut restoran, bir markaya ait olabileceği ya da ona özel çalışabileceği gibi, pek çok restorana aynı anda da hizmet verebilir.
Yaratılan marka ile ilgili bir satış sorunu yaşanıyorsa, yeni bir marka - menü oluşturmak ve yeni bir deneme yapmak da kolay, daha geniş kitlelere hizmet edebilmek de. Örneğin yurt dışına açılmak gibi.
Bulut Mutfaklar’ın başarısını etkileyen önemli faktörlerin başında paket servis hizmetinin başarısı; hızı, kalitesi ve hijyen olacaktır. Bu sektörün yatırımcıları, yeni teknolojileri ve pazarlama tekniklerini iyi takip etmelidirler.