Restoranda Sigorta
Bugünler elbette geçecek ve biz hayatımıza kaldığımız yerden olmasa da yeni deneyimlerle devam edeceğiz. İşte bu yüzden gelin geleceğe hazırlanalım: Bu yazımızda son dönemde önemini çok daha iyi anladığımız sigorta konusunda bir uzman görüşü aldık.
Yaklaşık 2 aydır kapalı olan restoran, kafe gibi yeme – içme işletmeleri yakında açılıyor.
Bu 2 aylık ara sonrasında pek çok sektörde duran hayatın getirdiği psikolojik ve ekonomik koşullara, pek çok merci tarafından yapılan uyarı ve önlemler de eklenmiş durumda. Böyle bakınca restoran vb. işletmeler kapılarını yeniden açtığı gün, eski müşteri sayıları ve cirolarıyla hayata kaldıkları yerden devam edemeyecek gibi görünüyor. Kaldı ki daha kapılar henüz açılmadan karşılaşılabilecekleri riskler aynen yerinde duruyor.
Kısaca ve genel olarak, risklerin gerçekleşmesi sonucu doğabilecek zararları gidermek için bir güvence olan sigorta konusu bu dönemde göz ardı edilmemelidir. Her şey yolunda giderken, ekstra bir yük olarak görünen sigorta ödemelerinin önemi, ne yazık ki yaşanan risklerle anlaşılıyor. Herhangi bir güvence olmaksızın başa gelebilecek kazalar ise, her dönemde ama özellikle de virüs sonrasında daha üzücü ve yıkıcı olabilir.
İşletmenin içinde bulunan demirbaştan, kullanılan cihaza, binanın kendine, çalışan elemana hatta gelen müşteriye kadar her unsur bir değer olarak kabul edilmeli ve güvence altına alınmalıdır. Bugün pek çok sigorta firması, kapsamları farklılıklar gösterse de sektörel bazlı hazır paket fırsatlarını işletmelere sunmaktadır.
Deprem, yangın, sel, hırsızlık, infilak rizikoları ile iş kazalarının tamamını içeren riskleri kapsayan İşyeri Paket Poliçeleri yalnız yeme içme işletmelerinin değil tüm KOBİ’lerin yaptırması gerekli olan poliçelerdir. Bu tür istenmeyen durumlarla karşılaşıldığında işyerinin zararı sigorta firmaları öder.
Çalışan eleman sayısı ve maaşlarına göre hazırlanan ve iş yeri kazaları sonunda yaşanabilecek risklere karşı hazırlanan İşveren Sorumluluk Sigortası da, bu tür üzücü durumlarda işverene dolayısıyla kaza geçiren çalışana büyük destek olmaktadır.
Gelen müşterilerin veya personelin gıda zehirlenmesini de içeren 3. Şahıs Sorumluluk Teminatı gibi teminatlar da bulunur. Bu durum personel ihmali veya beklenmeyen olaylar nedeniyle oluşabilir. Bu tür durumlarda, sigortanın kapsamına göre kaza geçiren şahsa ait tüm masraflar, sigorta şirketi tarafından ödenir.
Unutulmamalıdır ki, iyi bir sigorta acentasıyla çalışmak işletmenin kendisini risklere karşı korumasında önemli ve ilk adımdır. Çünkü acenta işletmeyi doğru analiz edip, doğru kapsamda bir paket sunacaktır.
İşletmecilerin de sigortanın önemini anlaması artan giderler ve azalan gelirler karşısında tasarruf kalemi olarak sigortayı görmemesi gerekir.
Riskler hayatımızın bir parçası, tamamının güvence altında olduğu günler dileriz…
Hakan Özgüney
Atlantik Sigorta
Genel Müdürü