Restoranlara dijital öneriler
Bugünler elbette geçecek ve biz hayatımıza kaldığımız yerden olmasa da yeni deneyimlerle devam edeceğiz. İşte bu yüzden gelin geleceğe hazırlanalım: Bu yazımızda son dönemde önemini çok daha iyi anladığımız dijital pazarlama konusunda bir uzman görüşü aldık.
Koronavirüs nedeniyle hayatı eve sığdırmaya çalıştığımız bu günlerde pek çoğumuzun içindeki aşçı dışarı çıktı. “Evet, evde de oluyormuş bu yahu” diyenlerin sesini duyuyor, paylaşımlarını görüyoruz. Ama pek çok kişinin de dışarı vurmadığı farklı gerçeklerin olduğuna inanıyorum;
-“Ya gidip şu lokantanın o yemeğinden bir yiyebilsek!” ya da,
- “Bizim ustanın o kebabının üstüne yok. Evde yapsak da lokantadaki gibi olmuyor abi!”
İşte tüm bu cümleler, ‘o gün’ geldiğinde büyük bir istek patlaması olarak insanlara kaçınılmaz şekilde geri dönecek ve bir heyecanla kendilerini dışarıya atacaklar. İlk etapta bir endişeyle kendilerini dışarı atamayanlarsa internetten evlerine ve iş yerlerine söyleyecekler.
İşte bu noktaya gelmeden, yeme-içme işletmelerinin sorması gereken en önemli iki soru;
• “Müşterim beni hatırlayacak mı?”
• “Endişe taşıyan müşterimin bakış açısı ne olacak?”
Elbette bu sorular ve çok daha fazlasını siz kendinize soruyorsunuzdur? Unutmayın ki diğer yeme-içme işletmeleri de soruyor. Eğer gerçekten müşterilerinizin gözüyle soruları oluşturabilirseniz, çözümleriniz daha başarılı olacaktır.
Çünkü internet, kullanıcı geri dönüşlerine göre çalışır. Bu yüzden ‘koronavirüssüz günler’ için şimdiden hazırlıklara başlamanız önemli.
Koronavirüssüz Günler İçin Dijital Pazarlama Planınız hazır mı?
Koronavirüslü günler, dijital pazarlama stratejinizi oluşturmak ve eksiklerinizi tamamlamak için bir hazırlık dönemi. Bunun için öncelikle Dijital 5’li adımı tamamlayın;
1. Web site tasarımı ve içeriğiniz hazır mı? Eksikleriniz var mı?
2. Arama motoru optimizasyonu çalışması yaptınız mı? Hangi kelimelerde aranıp bulunmak istiyorsunuz?
3. Hedef kitlenize göre sosyal medya hesaplarınızı oluşturdunuz mu? Blog pazarlama için hazırlıklarınız tamamlandı mı? Kurumsal bloğunuz kurulu mu?
4. İnternet (Online) reklamcılık kısmında reklam tasarımlarınız hazır mı?
5. Kayıtlı müşterileriniz için E-mail firmaları ile anlaşıp tasarımlarınızı hazırladınız mı?
Şimdi bu beş adım temel olarak bir kısmı sizde olan bir kısmı eksik olabilecek adımlar olabilir. Eksikleri tespit edin. Bilmiyorsanız bir bilene danışın.
İşiniz burada bitmiyor dijital de aktif olmaya hazırlanın.
Yeme-içme işletmeleri kapalıyken internette aktif mi olacak?
Evet çok doğru! Günümüzde en popüler giyim markalarından biri olan Kiğılı markası bile e-ticaret sitesinin hareketliliğini sürdürebilmek için, e-ticaret sitesinden market ürünleri satıyor. Hal böyleyken siz yeme-içme işletmeleri, yerinizde mi saymayı düşünüyorsunuz?
Eğer böyle bir düşünceniz varsa unutulmaya mahkumsunuz.
Unutmayın, her şey yemekten ibaret değil…
Müşterileriniz iyi yemek yapabildiklerini gördü, yapabilmenin keyfine de vardı.
Siz ya da işletmenizin şefi olmasa da pek çok şef, sosyal medyada özel yemek tariflerini kendi hesaplarından paylaştı. Söylenecek ne kaldı mı diyorsunuz? Değişik bir konseptle tüketiciye nasıl ulaşabilirsiniz?
Küçük bir büfe, şık bir restoran ya da çay bahçesi olabilirsiniz.
Bir işletmede yemek yemek, ya da kahve içmek, siz yorulmadan önünüze konan bir tabaktan ibaret değil. Müziği, dekorasyonuyla özel bir ortamı, sevdiklerinizle paylaşmak, sosyalleşmek, uzmanı tarafından hazırlanmış bir lezzetin sunumuyla birlikte insanda yarattığı hazdır. Biraz da bu açıdan bakmaya ne dersiniz?
Sosyal medyada paylaşım yaparken…
Uygulama her şeydir! Ne söylediğiniz kadar, nasıl söylediğiniz de… Görsel şıklıktan ödün vermeyin. Sosyal medyanın gereklilikleri olan hashtag kullanımı, lokasyon gibi konulara önem verin.
Aytaç Mestçi, Genel Müdür
Markefront