Türkiye’de Franchising Gıda Sektörünü Sevdi!
Türkiye ve dünyada her geçen yıl franchise büyüyerek gelişmeye devam ediyor. Franchise sisteminin hızla gelişmesi, yeni yatırımları ve iş birliklerini de beraberinde getiriyor. Sistemin hızlı büyümesinde; sermaye tutarı, girişimcinin motivasyonu, sistemin standart olması, kabul görmüş bir marka ve kontrol mekanizması gibi unsurların etkisi büyük.
Bu pazar oldukça dinamik ve büyümeye elverişli. Ekonomimizin dinamik olması, genç nüfusumuzun fazla olması, dünya pazarlarına yakınlığımız gibi özellikler bu pazarın hızla büyümesini sağlıyor.
Bu nedenle ülkemizde yatırım planları olan marka sayısı giderek artıyor. Türkiye piyasasında franchise sektöründe genişleyen Türk markalarının planlarında ülke geneline yayılmak olduğu gibi, birçoğu da dünya üzerinde kendini göstermek istiyor.
Gıda bizim topraklarımızda, franchising algısı en yüksek sektör olarak karşımıza çıkıyor. Zincir işletmelerin yüzde 80’inin gıda olduğu ifade ediliyor. Türkiye gıda franchise pazarında döner, burger, köfte, pizza, kafe öne çıkan konseptler oldu. Ürünlerde inovasyon ve konsept değişiklikleri yapılabiliyor. Artık daha büyük alanlara sahip restoranlar görüyoruz. Büyük bahçeli kafeler, oyun bahçeli restoranlar, bunlara örnek gösterilebilir.
Yemek yemenin sosyalleşmek haline geldiği günümüzde keyifli alanlar yaratmak da yadsınamaz bir gerçek oldu. Markalar, ürün ya da verdikleri hizmet dışında konseptleri ön plana çıkarır oldu.
Türkiye’nin en büyük franchise veren gıda şirketlerini insanlarımıza sorduğumuzda ise; Domino’s Pizza ve Mado akla hemen gelen markalar arasında yerini koruyor.