Restoran müşterilerine güven veriyor
Tüm dünyayı sarsan Koronavirüs’le uzun bir süre kapalı kalan yeme-içme işletmeleri, uymaları gereken pek çok zorunlulukla artık açık. Sosyalleşmeyi ve dışarıda yiyip içmeyi özleyenlerse söz konusu mekanlarda yerlerini alıyor. İşletmelerin bir bölümü titizlikle gerçekleştirdikleri hijyen uygulamalarını sosyal medya hesapları ve mekanlarında yer alan duyuru tabelaları aracılığıyla paylaşıyor. Çünkü pek çok müşterinin söz konusu işletmelere gitse de, haklı olarak sağlıklı ve güvenli bir ortamda bulunduğu konusunda içinin rahatlatılmaya ihtiyacı var.
Temassız e-menüler bu anlamda hem işletmelerin hem de müşterilerin imdadına yetişti. Müşteriler, cep telefonlarıyla işletmede yer alan KareKod’u telefonuna okutuyor, menüyü anında telefonunda görüntülüyor. İster işletme personeline veriyor siparişi ister telefonundan kendi işini kendisi hallediyor. Personele sadece masaya servis yapmak kalıyor. Elbette hem temasın azalması, hem de kurumsallık algısını hissetmesi, müşteride işletmenin güveninin artmasına neden oluyor.
İşletmeler için de, bunca yıldır uğraştığı menü tasarımı, baskısı derdi kalmıyor. Değişen yemek ve fiyatlarla uğraşmıyor, baskı masrafına son derece kurumsal ve kolay kullanımlı e-menüsüyle hizmet veriyor.
E-menü firmalarının sayısı çok. Hatta verdiklerini bir hizmetmiş gibi gösterip, hizmetin de jest niteliğinde ‘ücretsiz’ olduğunu söyleyenler de mevcut. E-menü, klasik menünün pdf’inden ibaret değil. Bu anlamda işletmelerin gerçek e-menünün ne olduğunu bilmesi önemli. Kısaca, işletmenin kendi web sitesi gibi yaşayabilen yeni bir mecra. Haberlerini duyurup, kampanya vb. iletişimini yapabileceği, sipariş için e-menü platformuna gelen müşteriyi sosyal medya hesaplarına da yönlendirebileceği bir başka alan.
Arkhe’nin e-menüsü mutlaka incelenmeli ve karar daha sonra verilmeli.